Lysande kampanj i mediaskugga – bli valarbetare för ArbetarInitiativet

    ArbetarInitiativet har en lysande kampanj. Vi får intresserade valarbetare och folk som vill rösta på oss på de flesta aktiviteter. Men eftersom större delen av “valrörelsen” bedrivs i press, radio och tv har de traditionella partierna ändå ett enormt övertag.

    – Jag har inte tänkt rösta, alla är likadana. Det är en vanlig kommentar på gator och torg.
    – Men vi är nya och helt annorlunda. Vi tycker att dom som ställt till krisen ska betala den – banker, spekulanter och alla rika med bonusar. Vi är mot alla avsked – vi vill se franska metoder för att rädda jobben i vården, skolan och industrin.
    Det är ett svar som vinner örat och som kan ge kanske en röst. Men ännu viktigare för ArbetarInitiativet är att fler blir aktiva och medvetna.

    SENASTE VECKAN
    ArbetarInitiativet har den senaste veckan delat ut över 500 flygblad i Kiruna och Malmberget; över 15 000 vardera i brevlådor i Umeå och Haninge. På torg runt om i landet har tusentals delats ut.
    På en del torg i förorterna har ArbetarInitiativet fler plakat än riksdagspartierna.

    Senast på måndag kommer vi att ha nått ut till förtidsröstningslokaler i Malmö, Lund, Helsingborg, Klippan, Göteborg med kranskommuner, Uddevalla, Trollhättan, Lidköping, Borås, Jönköping, Linköping, Eskilstuna, Köping, Örebro, Uppsala, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Umeå, Vindeln, Norsjö, Skellefteå, Luleå, Boden, Pajala, Gällivare, Kiruna och större delen av Stockholms län.
    Den som kan hjälpa till så att vi når fler kommuner kan maila:

    arbetarinitiativet@gmail.com

    ANTIRASISM,  SKOLPROTESTER mm
    ArbetarInitiativet har har också den senaste veckan deltagit i protester mot de rasistiska Sverigedemokraterna i Göteborg och Uddevalla, på torgmöte med Nätverket mot deportation i Rinkeby och på demonstrationerna mot rasism i Vännäs.
    Arbetarinitiativets flygblad spreds också i demonstrationer mot skolnedskärningar i Sundsvall och Eskilstuna, på HBT-festivalen i Göteborg och på ockupationsfestivalen i Lund.

    MEDIA
    Officiella media försöker verkligen uppfylla sin roll som samhällsbärare genom en helt oproportionenlig EU-valsbevakning. De satsar enorma resurser för EU-valet ska fånga intresse. I DN:s helsidor med “toppkandidater” får man se Gunnar Hökmarks autograf och vet att han kan enkla kortkonst. I Expressen betygssätts folkpartiets reklamfilmer med Marit Paulsen. I TV4 fick samme Hökmark påstå att han är mot EU-parlamentarikernas löneökningar – trots att han röstade för!

    ArbetarInitiativet står för en gräsrotskampanj som ger stöd till kamp och protester, “franska metoder”.
    Du kan göra en insats genom att affischera, dela flygblad eller valsedlar – eller genom insändare och bloggar.

    Kontakta

    arbetarinitiativet@gmail.com

    Subscribe

    Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.